Zoekmachine Adverteren

Zoekmachine adverteren staat ook wel bekend als betaalde advertenties in zoekmachines. Met behulp van online advertenties krijgt jouw merk de aandacht die het verdient. Adverteren op Google wordt in de marketing ook wel SEA genoemd. SEA staat voor ‘Search Engine Advertising’.

✔️ Meer sales, inschrijvingen of bezoekers

✔️ Op maat gemaakte campagnes 

✔️ Trek de aandacht van nieuwe of terugkerende bezoekers

✔️ Beschikbaar voor Google Shopping, Display, Youtube en Re-marketing

Wat is zoekmachine adverteren?

Zoekmachine adverteren is het tegen betaling laten zien van online advertenties in zoekmachines, zoals Google of Bing. Google is in Nederland de grootste zoekmachine en is daarom het meest relevant om daar je product/merk te adverteren. 

Zoekmachine adverteren bestaat uit tekstadvertenties of product feed advertenties. Bij tekstadvertenties verschijnt er een advertentie die relevant is voor het opgegeven zoekwoord. Zoek je bijvoorbeeld naar ‘jassen’, dan zal het bedrijf met het hoogste bod en meest relevante zoekwoord bovenaan staan. Product feed advertenties staan los van zoekwoorden. Deze laat Google zien op basis van product feed die je bij Google aanlevert. 

Bij zoekmachine adverteren is het relevant om te analyseren wanneer een gebruiker een zoekopdracht doet. De fase waarin zoekmachine adverteren nodig is, is voor elk product verschillend. Een Google conversie campagne zal daarom nauwelijks kopers genereren, mits er andere Google campagnes naast actief zijn.

Hoe ik werk met zoekmachine adverteren

Kansen analyse - Zoekmachine adverteren

Online kansen analyse

We analyseren online kansen en bepalen samen online advertentie doelen.

SEO Strategie

Strategie bepalen

Ik maak een set-up en open een dashboard. Jouw content zetten we om in verbluffende campagnes. Scoren maar!

Campagnes Zoekmachine adverteren

Creatieve campagnes

Ik zet de USP's op een rijtje en zorg voor unieke campagne uitingen en teksten.

Dashboard Type One advertising

Dashboarding

Eén keer per maand ontvang je een uitgebreide rapportage, zodat je altijd op de hoogte blijft.

Wat valt er binnen zoekmachine adverteren?

Het zoekmachine netwerk bestaat uit een aantal kanalen waarop je online advertenties kunt verspreiden. Elk kanaal heeft een ander doel. Gaat het om het creëren van naamsbekendheid? Kies dan voor een video campagne op Youtube of een Google Display campagne. Bekijk hieronder de kanalen die ik inzet om jouw doelen te verzilveren. 

Google Display - Zoekmachine adverteren

Google Display advertenties

Bereik je doelgroep aan de hand van responsieve display advertenties op het internet, zoals bijvoorbeeld banners.

Google Shopping - Zoekmachine adverteren

Google Shopping

Bied je catalogus direct aan in Google.

Youtube video advertenties - Zoekmachine adverteren

Youtube video advertenties

Verspreid je merk en krijg direct aandacht van jouw doelgroep.

Remarketing - Zoekmachine adverteren

Remarketing

Re-target oude website bezoekers of mensen die reeds geïnteresseerd zijn.

Benieuwd naar jouw kansen op Google?

Vul je gegevens in en ontvang binnen 24 uur een kansen analyse op Google.

Kan ik zelf aan de slag met Google ads?

Ja, maar dit is niet aan te raden. Wellicht komt het je bekend voor. Als ondernemer zoek je naar een slimme manier om super snel succes te boeken. Met Google ads kun je al snel jouw potentiële doelgroep bereiken. Een campagne is ook zo gemaakt. Voor ondernemers, maar ook voor marketeers, loopt het echter daar vaak stuk. 

Een aantal ‘simpele campagnes’ die niet op elkaar zijn ingespeeld, zullen nooit het gewenste resultaat opleveren. Bovendien dien je per campagne voortdurend te blijven experimenteren. Een Aan de slag met een Google ads campagne vergt kennis over het Google algoritme, kennis van optimaliseren en precies weten wat je doet.  

Mijn tip: investeer geen geld in Google ads wanneer je je herkend in bovenstaande. Wil je het wel graag leren? Bekijk dan mijn trainingen.